23 Mart 2009 Pazartesi

Esa Es La Rumba De Barcelona

Barselona - Malaga maçını izlemiş birisi olarak birşeyler yazmadan durabilmek büyük işkence. Herkes aynı düşünüyor ama yine de sormak istiyorum ortaya. Messi futbolcuysa diğerleri ne? Ya da Barselona' nın oynadığı futbolsa diğerlerinin ki ne? İlk devreyi tüm dikkatimi vererek izledim. Malaga ne yapmalıydı? Ya da karşı takımın teknik direktörü olsanız siz ne yapardınız? Verecek hiç bir cevap bulamadım. Sert oynasanız, olmuyor.(bkz Barselona - Real Madrid) Kapansanız olmuyor. (bkz. Barselona - Almeira, Barselona - Malaga). Saldıran görmedim ona örnek veremeyeceğim ama düşüncesi bile korkunç. Çaresizsiniz Camp Nou' da. Tek şansınız Barselona' nın isteksizliği olabilir olsa olsa. O da bu kadro dinamizmiyle pek mümkün görünmüyor. Barselona bu sezon La Liga' da kendi evinde oynadığı 15 maçta sadece 2 beraberlik 1 malubiyet aldı. Bu maçlar 2. hafta Racing (1-1), 12. hafta Getafe (1-1) ve 24. hafta Espanyol (1-2). Bu maçlarda rakip takımlar ne yapmışlarda puanla çıkmışlar Camp Nou' dan dersek sanırım bu konuda aşağıdaki grafikler bize biraz yardımcı olacaktır.


İlk iki maça değinmenin bir anlamı yok. İkisininde sebebi çok açık. Şans! Özellikle Espanyol maçında yaklaşık 50 dakika 10 kişi oynayan bir Barselona' ya karşı sonuç ortada. Yalnız, Getafe maçında durum biraz daha farklı. Farklı dediysemde aldanmayın hemen Juan Albin kaleyi gördüğü an vurmuş. He bir de unutmadan,bir farkta Messi'nin olmayışı. Getafe maçında Messi kadroda yok. Kısa bir reçete çıkarsak ancak şu olabilir heralde. Messi olmassa, kaleyi gördüğü yerden şut atan bir forvetiniz olursa, o gün iyi de vurursa şansınız olur mu acaba? Hiç sanmıyorum yine de olmaz. En iyisi akışına bırakmak. Son bir parantezde bugün Malaga maçında Messi'nin attığı ilk gole. Uzun zamandır bir maç izlerken zevkten güldüğümü hatırlamıyorum. Saol Messi! İyi ki varsın..

Hiç yorum yok: