7 Temmuz 2009 Salı

Transfer Dönemi Ve Galatasaray




Galatasaray' da sağlam bir kariyer yaratacaksanız, oturacağınız ilk koltuk futbol şube sorumluluğudur, daha doğrusu bana hep böyle gelmiştir. Burada oluşturacağınız etki ilerideki konumunuzu da belirler. Niye ilk böyle bir bakış açısıyla girdim konuya? Nedeni tabii ki, Haldun Üstünel. Kesinlikle büyük işler başarıyor. Türkiye şartlarında, biraz daha daraltacak olursak Galatasaray şartlarında, akıntıya karşı kürek çekiyor ve başarıyor. Kimle görüştüğünü bilebilen yok. Medyada yapılan tek şey, gittiği ülkeye-şehre bakıp, uygun takımı seçip, seçilen takımın kadrosundan Galatasaray' ın ihtiyacı olan bölgelerdeki oyuncuları yuvarlak içine almak. Haldun Üstünel' in bu sessizliği nasıl sağladığını gerçekten çok merak ediyorum. Günümüzde sadece futbolcu menajerlerinin yaptıklarını bile baz alınca, bu durum şaşırtıyor beni. Haldun Üstünel, tehdit ediyor olabilir mi acaba?-yok daha neler-
Yapılan transferlere bakacak olursak, Kader Keita için net konuşamam. Bildiklerim herkesin bildikleri. Süratli, güçlü, son vuruşlarda etkisiz. Kariyeri düşüşte. Bunları kötülemek için söylemiyorum. Zaten Türkiye, iyi futbolcuların kariyeri düşüşe geçince uğrayacakları bir memleket. Zirveye tırmananlardan bir Ribery'yi gördük, onu da göz açıp kapayıncaya kadar kaybettik. O nedenle Kader Keita seçenekler arasından iyi bir tercih bana göre. Daha fazlasını oynadığında konuşmak daha sağlıklı ve gerçekçi olur. Verilen para tabii az bir miktar değil. Lyon'un açıkladığı fiyat 8.5 Milyon € + 500 Bin €. Bu fiyata Özer Hurmacı-Mehmet Topuz ikilisinden birini tercih edebilirdi Galatasaray(!). Rijkaard'ın yaratacağı sistemdeki oyuncaların ortak noktası koşmak, mücadele etmek gibi gözüküyor zaten total futbolda en basiti bunu gerektiriyor. Bu sebeple de Keita doğru bir transfer. Ayrıca isminden dolayı, iyi oynadığı maçlardan sonra yaratıcı medyamıza sağlam başlık malzemesi verdik, bakalım neler çıkacak manşetlerde. Merak etmiyor değilim.
Gökhan Zan tam bir el bombası bana göre. Servet' in gitmesi beklenilen dönemde can havliyle sarınılmış bir tercih. Ama kendisinden hataları dışında bir şey beklemiyorum açıkçası. Servet gitseydi, belki denebilirdi ama Servetli bir Galatasaray'da yerinin olduğunu pek düşünmüyorum. Rıdvan Dilmen' in ağzıyla, "iyi yedek olur".
Rijkaard'ı bu posta sığdırmak büyük saygısızlık olur kanımca. Onu tek başına yazmak lazım...

Hiç yorum yok: